Deventer Fluitschool
Wees eens stil en luister naar jezelf,
proef, kijk en improviseer...
Creatief met Muziek
Wat is muziek?
Is dat een instrument kunnen bespelen? Is dat zingen? Noten kunnen lezen?
Ritme? Melodie? Geluid? Luisteren?
Ja, dat alles is muziek en tegelijkertijd is muziek meer dan dat.
Muziek is creativiteit - inspiratie - voedend - kan tot steun zijn - kan je ruimte geven.
Ruimte om jezelf te ontwikkelen en ontdekken!
In deze cursus is muziek dan ook het uitgangspunt om creatief bezig te gaan.
We luisteren bijvoorbeeld naar een muziekfragment. Wat doet die muziek met je? Sta daar eens bij stil. Wat wil je er vervolgens mee doen? Wil je bewegen- zingen - zelf een muziekstuk maken - kleuren - stil zijn - schrijven - dansen - theater - ...?
Gezamenlijk gaan we aan de slag om uiting te geven aan die innerlijke impuls.
Daarnaast verkennen we enkele instrumenten gedurende de cursus, o.a. de harp en de accordeon.
Muziektheorie komt ook aan de orde middels Music Mind Games: prachtig vormgegeven materiaal om te leren noten lezen. Kleurrijk en speels!
Het allerbelangrijkste tijdens de lessen is de eigen inbreng van de leerlingen, hun spontaniteit, hun fantasie, hun vermogen om dingen anders te zien. Zo kan er iedere keer een hele nieuwe muzikale wereld ontstaan!

Kosten: € 380,00 inclusief materiaal. Aantal lessen: 36.

Wil je kennis maken met Creatief met Muziek maak dan een afspraak voor een proefles: info@deventerfluitschool.nl
Contact: Caspar Philipsstraat 42 - 7425 PC - Deventer - 0570-514655 - info@deventerfluitschool.nl